Forum www.7zyczen.fora.pl Strona Główna www.7zyczen.fora.pl
Forum mieszkańców osiedla 7 życzeń w Krakowie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zjazd do parkingu
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.7zyczen.fora.pl Strona Główna -> I etap
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sajetan
Administrator



Dołączył: 18 Mar 2015
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 23:46, 18 Mar 2015    Temat postu: Zjazd do parkingu

Mamy odpowiedź od developera w sprawie zjazdu do parkingu. Developer twierdzi, że wszystko jest wg norm. Developer nie wykazuje dobrej woli na poprawki. W sądzie też może być problem z wykazaniem nieprawidłowości.

Z tego co się dowiadywałem, można by jeszcze spróbować napisać petycję w tej sprawie w imieniu wszystkich mieszkańców bezpośrednio do grupy kapitałowej Sobiesława Zasady. Może to przynieść dobry skutek, gdyż cały czas sprzedają się jeszcze mieszkania.
Trzeba by tylko zebrać podpisy, jeżeli dalej chcemy to ciągnąć - wg mnie zawsze warto spróbować Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sajetan
Administrator



Dołączył: 18 Mar 2015
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 9:53, 19 Mar 2015    Temat postu:

Ma ktoś może jakiegoś znajomego w branży budowlanej, który mógł by potwierdzić czy napewno normy podjazdu są spełnione?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zbyszek




Dołączył: 18 Mar 2015
Posty: 137
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 22:15, 19 Mar 2015    Temat postu:

Witam,

Mam znajomego w branży budowlanej i przekazuję:

"Pochylnia zlokalizowana na zewnątrz prowadząca do garażu w budynku może być nachylona max 15% (czyli spadek 15 cm na metrze długości)."

PS. Jak się uda to może to sprawdzimy.

Dz.U.1999.15.140
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA GOSPODARKI PRZESTRZENNEJ I BUDOWNICTWA z dnia 14 grudnia 1994 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zbyszek




Dołączył: 18 Mar 2015
Posty: 137
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 19:34, 27 Mar 2015    Temat postu:

Witam,

Zmierzyłem spadek na tym "stromym" odcinku tuż przed bramą wjazdową i informuję, że jest 18,47 cm na 1m długości, albo w większej skali 60 cm na 3,25m długości.

Porównując :
a) wg rozporządzenia
15 cm - 1m
45 cm - 3m

b) Nasz spadek
18,47 cm - 1m
55,41 cm - 3m

WNIOSEK: Różnica na 3 m jest ok. 10 cm na naszą niekorzyść, czyli większy spadek niż powinien być.

PS. Link do tego rozporządzenia:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciej




Dołączył: 19 Mar 2015
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 22:03, 27 Mar 2015    Temat postu:

Dziękujemy za pomiary. Powstaje tylko jeszcze pytanie jakie jest nachylenie całości zjazdu, a nie tylko tej bardziej stromej części, bo pewnie deweloper będzie używał tego jako argumentów.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez maciej dnia Pią 22:05, 27 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fattoria




Dołączył: 25 Mar 2015
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 1:30, 03 Kwi 2015    Temat postu:

Proszę Państwa ,
po uwagach na zebraniu dotyczących zbyt stromego podjazdu/zjazdu do garażu konsultowałem się z firmą wykonującą przeglądy budowlane a także z biegłym sądowym w spawach budowlanych . Niestety pomimo dwukrotnej rozmowy na różnych szczeblach u Developera uzyskałem negatywną odpowiedź w spawie zmniejszenia spadku w garażu i brak pomocy w rozwiązaniu problemu . Nie pisałem o tym ponieważ przesłałem Państwu oficjalną wypowiedź developera i niestety z przykrością piszę że nic więcej tutaj nie ugramy . Piszę to dlatego aby panów wyprowadzić z błędnych wniosków dotyczących pomiarów wykonanych przez Panów. Spadek jest może powyżej 15% stopni ale pod zadaszeniem co jest w tym miejscu wg przepisów jest dopuszczalne do 20% a nawet jeszcze wg.rozporządzenia i tabeli do 25%,w wyższej części gdzie w otwartym terenie dopuszczalne jest 15% proszę zauważyć spadek ten jest inny .
Poniżej jeszcze zamieszczam odpowiedź architekta :

W odpowiedzi na maila informujemy, że wjazd do garażu został zaprojektowany zgodnie z Warunkami Technicznymi Jakim Powinny Odpowiadać Budynki i Ich Usytuowania, a w szczególności:
§ 70 – o maksymalnych nachyleniach pochylni tj. : pochylania na zewnątrz bez przekrycia nachylenia do 15%, a pod dachem lub wewnątrz budynku do 20%.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fattoria




Dołączył: 25 Mar 2015
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 10:18, 03 Kwi 2015    Temat postu:

Fattoria napisał:
Proszę Państwa ,
po uwagach na zebraniu dotyczących zbyt stromego podjazdu/zjazdu do garażu konsultowałem się z firmą wykonującą przeglądy budowlane a także z biegłym sądowym w spawach budowlanych . Niestety pomimo dwukrotnej rozmowy na różnych szczeblach u Developera uzyskałem negatywną odpowiedź w spawie zmniejszenia spadku w garażu i brak pomocy w rozwiązaniu problemu . Nie pisałem o tym ponieważ przesłałem Państwu oficjalną wypowiedź developera i niestety z przykrością piszę że nic więcej tutaj nie ugramy/na tych dwóch szczeblach/ . Piszę to dlatego aby wyprowadzić z błędnych wniosków dotyczących pomiarów wykonanych przez Panów. Spadek jest może powyżej 15% stopni ale pod zadaszeniem co jest w tym miejscu wg przepisów dopuszczalne do 20% a nawet jeszcze wg.rozporządzenia i tabeli do 25%,w wyższej części gdzie w otwartym terenie dopuszczalne jest 15% proszę zauważyć spadek ten jest inny .
Poniżej jeszcze zamieszczam odpowiedź architekta :

W odpowiedzi na maila informujemy, że wjazd do garażu został zaprojektowany zgodnie z Warunkami Technicznymi Jakim Powinny Odpowiadać Budynki i Ich Usytuowania, a w szczególności:
§ 70 – o maksymalnych nachyleniach pochylni tj. : pochylania na zewnątrz bez przekrycia nachylenia do 15%, a pod dachem lub wewnątrz budynku do 20%.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciej




Dołączył: 19 Mar 2015
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 10:28, 03 Kwi 2015    Temat postu:

Prawda jest taka, że nie chodzi tutaj o cały spadek jako taki, a o punkt w którym zjazd przechodzi w podłogę garażu. Gdyby zrobić jakieś złagodzenie tego miejsca prawdopodobnie rozwiązałoby to problem. Nie wiem tylko na ile jest to wykonalne, bo niestety w tym miejscu jest brama garażu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fattoria




Dołączył: 25 Mar 2015
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 11:24, 03 Kwi 2015    Temat postu:

Taka propozycja była przez mnie wysuwana ale pod wylewką betonową rozprowadzona jest instalacja grzewcza podjazdu więc frezowanie jet niedozwolone natomiast nadlanie betonu spowoduje obniżenie światła bramy garażowej co zapewne nie będzie zgodne z przepisami .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KGMK




Dołączył: 17 Kwi 2015
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 18:25, 17 Kwi 2015    Temat postu:

Witam, czy temat odnośnie zjazdu już definitywnie jest zamknięty, ponieważ w dniu dzisiejszym uszkodziłem spód zderzaka, to nie jest śmieszne aby korzystać z parkingu muszę ograniczyć prędkość do 0km. Może faktycznie pod zadaszeniem są inne normy ale nasuwa mi się pytanie czy również jest podana norma długość zadaszenia. W odpowiedzi jest napisane iż nachylenie dotyczy nachylenia pod dachem co nasuwa mi się drugie pytani czy nie powinien być pod dachem cały zjazd który ma dach a nie zjazd dzielony z niby zadaszeniem i bez. Nigdy nigdzie nie miałem problemu z wjazdem na podziemne parkingi tylko tutaj.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciej




Dołączył: 19 Mar 2015
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 19:15, 17 Kwi 2015    Temat postu:

Dokładnie. Ja też nie spotkałem się jeszcze z takimi problemami nigdzie indziej. Muszę się zatrzymać całkowicie w momencie kiedy przedni zderzak dociera do miejsca, gdzie część skośna zjazdu przechodzi w poziomą, a i tak delikatnie szoruję dolną częścią zderzaka o podłoże. Jakakolwiek inna prędkość niż bardzo powolne przesuwanie się nie wchodzi w rachubę...
To tak naprawdę nie jest kwestia za dużego spadu tylko źle wyprofilowanego ostatniego jego odcinka.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez maciej dnia Pią 19:17, 17 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fattoria




Dołączył: 25 Mar 2015
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 19:58, 17 Kwi 2015    Temat postu:

Witam,
wczoraj także byłem świadkiem wjazdu i delikatnego ale jednak otarcia zderzaka może i to któryś z Panów ,faktycznie prędkość przy długich autach i niskim zawieszeniu musi być prawie zerowa. Będę jeszcze rozmawiał na ten temat z developerem .Może jednak wykonawca wykaże odrobinę dobrych chęci i woli aby coś poprawić i ułatwić mieszkańcom spokojny wjazd i wyjazd.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
iwonam




Dołączył: 15 Kwi 2015
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 14:08, 24 Kwi 2015    Temat postu:

u mnie w pracy tez jest taki ostry zjazd - zamontowali kraty i od razu lepiej - moze w ten sposob rozwiazemy sprawe - niech deweloper zamontuje takie kraty - poziom si troche wyrowna - woda bedzie dalej splywac -jak nie bedzie wiedzial o co chodzi to zrobie zdjecia , pismo warto wystosowac, bo to ze twierdzi zgodnie z planami to jeszcze wcale nie znaczy ze zrobil dobrze

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fattoria




Dołączył: 25 Mar 2015
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 14:12, 04 Maj 2015    Temat postu:

Chciałem poinformować iż po konsultacjach , wizjach lokalnych developer wykazał dobrą wolę i po rozmowach i ustaleniach w najbliższym czasie wykona poprawki /ulepszenia w zjeździe/wyjeździe samochodów ,które miały z tym największe problemy .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
iwonam




Dołączył: 15 Kwi 2015
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 16:13, 20 Maj 2015    Temat postu:

a kiedy ten najbliższy czas nastąpi? są podane jakieś terminy?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.7zyczen.fora.pl Strona Główna -> I etap Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin