Forum www.7zyczen.fora.pl Strona Główna www.7zyczen.fora.pl
Forum mieszkańców osiedla 7 życzeń w Krakowie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Plan finansowy 2015

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.7zyczen.fora.pl Strona Główna -> Opłaty. koszty
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zbyszek




Dołączył: 18 Mar 2015
Posty: 137
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 22:06, 19 Mar 2015    Temat postu: Plan finansowy 2015

Witam,

Chciałem poruszyć kilka spraw na temat składników naszego planu finansowego zanim zagłosujemy w uchwale nad tym planem.
Może ktoś coś więcej wie i zna odpowiedź na moje pytania. Z góry Dziękuję.
Numeracja pkt. zgodnie z dostarczonym pismem.

II - Pozostałe koszty eksploatacji
1. Konserwacje bieżące
c Utrzymanie węzła cieplnego c.o i c.w.u.i i ist.wod.
- W naszej wspólnocie jest gdzieś ten węzeł za który płacimy?
- Co znaczy "utrzymanie" ?
- MPEC wystawia nam za to faktury?

-------------------------------------------------------------------------------------
3 Media w nieruchomości wspólnej
e Abonament - telefon alarmowy windy
- Oprócz opłaty za windę w pkt.1a jeszcze opłata za telefon?
- Bez tej opłaty w razie awarii brak będzie reakcji? Tylko kogo?

f Abonament internet
- Za co ta opłata?
- Internet jest dla kogo?

----------------------------------------------------------------
4 Utrzymanie czystości
b Usługa koszenia, odśnieżania
d Usługa pielęgnacji drzew,krzewów /przycinka,nawozy/
- Czy te dwie pozycje to nie jest to samo?
- Po drugie koszt jest od m2 czyli dwukrotnie to samo jest policzone?
Ta opłata jest przez cały rok? Okres zimowy jest przez prawie pół roku
-------------------------------------------------------------------------------------

6 Opłaty bankowe
- Jest to opłata za prowadzenie rachunków? Czynsz i fundusz remontowy?
Można wynegocjować niższą opłatę.

------------------------------------------------------------------------------------
7 Inne koszty/materiały biurowe,eksplotacyjne/
- Dlaczego te koszty tyle wynoszą i co wchodzi w ich skład?
To powinno zawierać się w kosztach administracji.

==========================================
III - Utrzymanie garażu

1. Administracja
- Jaka to jest Administracja?
- Co się kryje pod tą nazwą i dlaczego tyle to kosztuje?

3. Opłata stała CO
- Czego dotyczy ta opłata?
- Grzejniki na poziomie -1 to są tylko przy windzie po wejściu z/do garażu. Przecież taki grzejnik nie ma osobnego licznika, żeby był osobny naliczany?
- Płacimy już za grzejniki w pozycji "Media w nieruchomości wspólnej" więc to nie jest za to samo?

4 Sprzątanie garażu i odśnieżanie podjazdu
- Ta opłata jest przez cały rok? Okres zimowy jest przez prawie pół roku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fattoria




Dołączył: 25 Mar 2015
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:44, 30 Mar 2015    Temat postu:

Witam ,
Odpowiadam punkt po punkcie :

• Utrzymanie opłata za serwis – aktualnie pozycja jak Pan widzi usunięta bo w tym roku nie przewiduje „serwisu” ale żeby zapłacić za to w przyszłym roku a na to wcześniej trzeba zebrać pieniądze. MPEC wystawia faktury za opłaty stałe i zmienne .Tak jak w innych urządzeniach /gaz,prąd,woda/jest granica dostawcy –odbiorcy .Węzeł cieplny jest MPEC ale cała instalacja po- jest wspólnoty /-1 – środkowa klatka po prawej stronie –wejście tylko dla MPEC i ewentualnie zarządca lub inaczej administrator o co się Pan później pyta/ . Po stronie użytkownika są urządzenia do przeglądu /vel -utrzymania/ i filtry które trzeba wymieniać .
• Możliwe iż tam gdzie Pan ma ten MPEC nie wymienia się filtrów bo uważają iż nie ma takiej potrzeby –każdy proszę Pana działa wg własnych zasad i każdy zarządca przygotowuje plan i schemat działania pod daną wspólnotę bo każda wspólnota jest inna .
• Co do pozycji w moim planie finansowym taki punkt uwzględniam ,mało tego powiem Panu iż uważam, iż tak rozłożonego planu na czynniki pierwsze w Krakowie to naprawdę niewielu zarządców wykonuje a czemu to proszę się domyśleć .Mój plan finansowy jest po to tak rozbity i wyszczególniony iż by było jasno i przejrzyście widać na co są zbierane zaliczki i na co ewentualnie mogą pójść koszty .Nie ma i nie będzie ukrytych kosztów a to Panu gwarantuje jako 1 z 13 zarządców z certyfikatem w Małopolsce co może Pan sprawdzić na stronie SZAN- Stowarzyszenia Zarządców -skupia teraz chyba ok. 420 członków
• Abonament telefon –telefon połączenie przez abonament internetowy /bramki/-połączenie bezpośrednio z centrum pogotowia dźwigowego – po pierwsze obowiązkowe i opłata przerzucona na użytkownika/wspólnota/ -UDT nie dopuści do pracy dźwigu bez tego telefonu po drugie bez tej opłaty w razie awarii windy przy braku sygnału sieci komórkowej ,kogo Pan powiadomi o uwięzieniu w windzie?
• Abonament Internet- usługa zawieszona - na 0 zł możliwa przy monitoringu sygnału alarmu lub kamerach których na razie nie ma
• Koszenie ,odśnieżanie nie jest to samo co pielęgnacja krzewów ,drzew – koszenie i odśnieżanie wykonuje firma sprzątająca ,
• pielęgnację krzewów ,drzew i doradztwo wykonuje profesjonalna firma ogrodnicza –znowu Panu napiszę iż będzie do sporadycznie od czasu do czasu ale żeby za to zapłacić trzeba na tą usługę uzbierać – na koniec roku możę wynik finansowy pokazać iż w tym punkcie pozostały środki finansowe lub ich brakło .
• opłata za koszenie ,odświeżanie jest przez cały rok latem za koszenie ,podlewanie i wywóz trawy na Barycz za co MPO bierze ciężkie pieniądze –ja mogę zmniejszyć opłatę za koszenie ale MPO weźmie za wywóz trawy potrójnie a chyba nie o to chodzi .Jesień ,wiosna- przygotowanie zieleni do pory roku nawożenie ,spulchnianie ,itd., jesień grabienie liści i także wywóz na Barycz zimą odśnieżanie, odladzanie posypywanie terenów utwardzonych w różnych porach !
• Plan finansowy wykonuje się na dwanaście a nie na sześć miesięcy i tak się kalkuluje stawkę.
• Na tablicy ogłoszeniowej ma Pan skrócony zakres obowiązków ,pełny zakres prześlę Panu /Państwu po weekendzie . Mogę zrobić dwa wiersze w planie – w jednej koszenie przez pól roku po 0,25zł/m2 w drugiej od pół roku po 0,25 zł/m2 za odśnieżanie ale czy to nie to samo co 0,25 zł/m2 cały rok za sprzątanie i odśnieżanie w jednej pozycji razem ?
• Plan finansowy wykonuje się na dwanaście a nie na sześć miesięcy i tak się kalkuluje stawkę.
• Proszę Pana ceny i wybór banku przerabiałem na początku stycznia i wybrałem Bank PEKAO SA dlatego iż za konta wirtualne za przelewy opłata jest tylko 0,11 zł, abonament 5zł , ewentualne konto dla FR- 25 zł – suma Sumarą przewidywane /plan finansowy/ koszty 45 zł -30 abonament plus Państwa wpłaty-50 wpłat ,plus przelewy dla kontrahentów i dostawców usług i mediów ok 15-20-30 ,w zależności od m-c i płatności
• Materiały biurowe ,eksploatacyjne –koperty, znaczki pocztowe ,papier, żarówki ,świetlówki ,farby ,pędzle ,zamki do szachtów ,wkładki do drzwi ,klamki ,wycieraczki, drabina ,taczka ,grabie ,smary, inne których nie jestem w stanie przewidzieć - część rzeczy trzeba będzie już kupić a na inne uzbierać aby w przypadku uszkodzenia były na to środki – na koniec roku znowu będzie wiadomo jak był wynik –wszystkich wydatków i awarii nie przewidzę także na przyszły rok ,
• Administracja –inaczej zarządzanie – moje wynagrodzenie za utrzymanie nieruchomości w stanie nie pogorszonym –zakres moich obowiązków w umowie o zarząd ,który powinien przekazać developer wraz a aktem notarialnym ,
• Opłata CO – stała opłata– jak Pan już doczytał się może w emailu z poziomu piwnicy zniesiona i zmniejszona do 0,47zł/m2 powierzchni użytkowej lokali .
• Tutaj Pan myli opłaty stałej ze zmienną . Opłata stała to opłata za moc zamówioną i przesył i ona nazywana jest stała – co miesiąc ta sama kwota 1213,,28 za CO, za CWU-57,75 zł/mc –ale tylko rok na promocji 10 % potem ok.577,75 co wyniesie 0,22 zł/m2 a nie jak teraz 0,02zł .opłata zmienna – ciepło wyemitowane przez grzejniki
• Co do grzejników to ma Pan racje nie mają osobnych liczników i tutaj właśnie jest problem jak i kogo obciążyć .Więć powiem Panu iż w po zatwierdzeniu planu i płatnośći za CO będzie przygotowany regulamin co do rozliczania mediów w częściach wspólnych ,co na zebraniu wszyscy zgodnie potwierdzili aby różnicę między wskazaniami głównych liczników/CO,CWU i ZW/ a sumą wskazań lokali - przenieść do opłat za części wspólne bo zawsze ale to zawsze będzie różnica w fakturach za całość mediów a zliczeniem sumy Państwa liczników CO,CW,ZW
• Po za tym grzejniki są: na parterze sztuk 3,piwnica i przedsionek i schody 6, dalej pom. Gospodarcze ,wózkownia, węzeł cieplny, wodomierze szt. 3- razem ok. 15/16 sztuk,
Plan finansowy wykonuje się na dwanaście a nie na sześć miesięcy i tak się kalkuluje stawkę.


Na tym zakończę i myślę iż konkretnie i przekonująco wyjaśniłem zadane pytania i uwagi Panu i Państwu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zbyszek




Dołączył: 18 Mar 2015
Posty: 137
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 10:25, 03 Maj 2015    Temat postu:

Skoro jest tyle wątpliwości, pytań, maili to może warto zrobić ponowne spotkanie Wspólnoty?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fattoria




Dołączył: 25 Mar 2015
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 13:59, 04 Maj 2015    Temat postu:

Jeżeli ma Pan jakieś wątpliwości ,pytania zapraszam Pana i pozostałych mieszkańców na cotygodniowe spotkania na terenie nieruchomości w godzinach 18.30 - 19.30 w pierwszym budynku Stawowa 149 na poziomie półpiętra schodząc do garażu jest pomieszczenie wodomierza przystosowane do rozmów ,konsultacji . Cześć z Państwa już skorzystała i dziękuję za cenne uwagi i spostrzeżenia resztę Państwa zapraszam w każdy wtorek .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michal




Dołączył: 27 Maj 2016
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:28, 29 Sie 2016    Temat postu:

Czy możecie Państwo udostępnić rozliczenie miesięczne tj. średnie stawki (np. na PW)? Ja mieszkam na osiedlu Frontonu (właśnie przeprowadziliśmy się na Sosnowiecką) i chciałbym porównać liczby Państwa zarządcy z naszym.

Michał


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.7zyczen.fora.pl Strona Główna -> Opłaty. koszty Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin